April 13, 2016

DUA KISAH MENARIK MELALUI DUA NOVEL HEBAT "THORN" DAN "COLOR"!

BY Unknown IN , , , , , , , , , , , , No comments

Penulis muda masa kini tidak pernah mengecewakan acapkali bila mereka menggungguli bidang penulisan. Nilai kreativiti yang dihasilkan mereka jarang sekali menghampakan pembaca kerana mereka sering tampil dengan karya yang cukup menarik dan kreatif malah terkesan di hati para pembaca keseluruhannya. Ramai juga yang cuba lari dari genre klise namun masih mengekalkan elemen cinta itu kerana terlalu ramai pembaca yang dahagakan kisah-kisah cinta beralaskan realiti, bukannya kisah atas kayangan yang tidak mampu tercapai dek akal. Disajikan dengan watak-watak hero dan heroin yang menambat hati tentu sekali pembaca akan terikut-ikut dengan novel tersebut.

Namun admin amat tertarik dengan kedua-dua novel yang bakal admin ceritakan sebentar sahaja lagi kerana bukan sahaja jalan ceritanya agak menarik tapi kebolehan penulis untuk lari dari elemen klise sebuah kisah cinta. Tidak perlu disajikan dengan cerita yang terlalu jiwang hingga tahap bergula tapi penceritaan yang unik sudah mampu membakar semangat pembaca untuk meneruskan pembacaan sehingga ke mukasurat terakhir. Tidak cukup dengan itu, pengolahan watak yang berjaya dilakukan dengan kemas juga sudah cukup kuat untuk menjadikan sesebuah novel itu digemari kerana memberi kesan yang mendalam pada jiwa pembaca.



THORN

Bukan sekadar kisah cinta biasa, tapi suatu perasaan yang luarbiasa yang berjaya disalurkan oleh penulis Suria November kepada pembaca dengan menyajikan kisah cinta tragis yang dibaluti elemen dendam dan suspen. Bagaimana watak utamanya iaitu Baiduri menerima ketentuan yang begitu perit apabila ahli keluarganya dibunuh satu persatu tanpa belas kasihan dan dia ditinggalkan untuk merungkai misteri di sebalik pembunuhan ahli keluarganya. Kemunculan Farabi pula telah menimbulkan banyak tanda tanya dan sedikit sebanyak mengganggu fokus Baiduri dalam usaha menyelesaikan misteri pembunuhan yang terjadi.



COLOR

Karya unggul hasil garapan penulis musa Sya Sya Ja pula tidak seperti kisah cinta yang lain. Romantis? Benar ia memiliki sudut romantis yang mampu mencairkan hati pembaca yang membaca novel tersebut. Apakah kelainannya? Novel ini memang ada lainnya berbanding novel cinta yang kerap anda baca. Percintaan Ain dan Daniel cukup rumit untuk diperkatakan, begitu juga dengan kemunculan Iqram yang mengidap penyakit kanser. Apakah perkaitan mereka bertiga di dalam cerita ini? Admin tak boleh menjawabnya kerana ada banyak persoalan lain yang terdapat di dalam novel ini yang harus anda selesaikan juga sepanjang membacanya.

Jadi, tak salah jika admin labelkan kedua-dua novel ini sebagai perintis untuk novel yang ingin lari dari klise. Kemungkinan besar novel-novel yang admin komen di atas adalah begitu menepati citarasa anda yang bosan dengan novel cinta yang biasa maka buatlah pilihan yang tepat sekarang dengan install NovelPlus di

0 comments:

Post a Comment