March 06, 2016

"AMELIA", KISAH CINTA YANG TAK TERCAPAI AKAL

BY Unknown IN , , , , , , , , , , No comments



Hi semua,

Selamat kembali bertugas pada hari Isnin yang ceria ini. Tentu sekali novelicious semua merindukan celoteh admin yang selama ini sering menemani anda ketika suka mahupun duka. Bak kata pepatah, yang jauh berbau bunga dan yang dekat pula berbau tahi. Okeylah kita start dengan lembaran baru mulai pagi Isnin yang ceria ini. Apa lagi novel yang korang masih belum sempat baca di NovelPlus? Korang boleh share dengan admin so nanti bolehlah admin rekomenkan dekat korang apa-apa novel yang bersesuaian dengan kehendak dan citarasa korang. Sebab Februari ini menyaksikan begitu banyak novel-novel baru yang membanjiri.

Namun ada satu novel yang berjaya menarik perhatian admin ketika ini walaupun ia bukanlah sehebat mana pun tetapi ia mempunyai keunikan yang tersendiri dari segi penceritaan yang santai dan selamba selain memberikan impak kepada pembaca yang membaca novel tersebut. Ya, admin sedang bercerita mengenai penulis baru yang hadir dengan beberapa novel yang cukup menarik iaitu Mikael Sahaja. Novel yang dihasilkannya ini iaitu "Amelia" merupakan novel yang cukup sarkastik. Sesuatu korang tidak akan jumpa dalam mana-mana novel mainstream di pasaran kini. Cara penulisan beliau yang cukup selamba ini mudah menarik minat pembaca muda untuk mengikuti ceritanya.

"Amelia" adalah sebuah kisah cinta yang tak tercapai oleh akal korang. Ia bukanlah semanis novel-novel romantik yang membanjiri pasaran kini malah sangat berlainan daripada tipikal novel-novel melayu. Cukuplah jika admin katakan ceritanya yang hanya berkisarkan percubaan seorang lelaki untuk memikat wanita yang disukainya telah bertukar menjadi suatu penerokaan dan jenaka. Segala percubaan yang digunakan si jenaka untuk memikat gadis pujaannya itu digambarkan dengan cukup elemen jenaka dan sarkastik. Jika korang ingin membaca novel ini dengan segera bolehlah muat turun di 

0 comments:

Post a Comment